روش هاي اصلاح موهاي زائد و عوارض بي توجهي به آن

۲۴ بازديد

از دير باز تاكنون اصلاح موهاي زائد يكي از دغدغه هاي افراد به خصوص زنان بوده است. شواهد نشان داده غارنشينان با استفاده از سنگ ها تيز اقدام به از بين بردن موها مي كردند به علاوه در  در مصر باستان داشتن موهاي زائد ناپسنديده شمرده ميشد و زنان به وسيله موم موهاي زائد را از بين مي بردند. روشهاي مختلفي براي از بين بردن اين موها وجود دارد كه در ادامه به تشريح بيشتر آنها مي پردازيم.

قبل از هر اقدامي بايد توجه داشته باشيد كه جنس موها، رنگ آنها و نيز ناحيه اي كه قرار است موهاي آن را از بين ببريد، را در انتخاب روش مناسب مد نظر قرار دهيد. مهمترين روشهايي كه براي از بين بردن موهاي زائد پيشنهاد شده است؛ به اين شرح مي باشند.

تيغ

استفاده از تيغ يكي از روشهاي قديمي براي زدودن موهاي زائد است. بر خلاف تصور عموم تيغ موجب ضخيم شدن موها نمي شود. اما احتمال وارد آمدن آسيب به پوست و يا بريدگي وجود دارد، پس مراقب باشيد! پس از اصلاح با تيغ نيز بهتر است، دوش بگيريد. اين كار با نرم كردن فوليكولها از برگشت آنها به داخل پوست جلوگيري ميكند.

اپيلاسيون با وكس

وكس در واقع ماده اي مخصوص و چسبيده است كه معمولا به صورت گرم استفاده ميشود. اين ماده بر روي پوست در موضع مورد نظر ريخته ميشود و پس از خنك شدن از روي پوست برداشت مي شود، و همزمان موهاي زائد را نيز از ريشه در مي آورد. اين روش ممكن است با درد و سوزش همراه باشد و يا بعد از آن التهاب پوستي ايجاد كند. فراموش نكنيد قبل از قرار دادن اين ماده بر روي پوست دماي آن را اندازه گيري كنيد و بعد از وكس نيز حتما دوش بگيريد.

وكس با تمام اين مشكلات مي تواند پوستي صاف و يكدست به شما هديه كند كه تاثير آن حداقل تا 3 هفته پابرجاست.

هشدار : انجام وكس براي افرادي كه مشكلات وريدي دارند و يا افرادي كه داروهاي آنتي بيوتيك استفاده مي كنند، ممنوع است. زيرا آنتي بيوتيك موجب نازك شدن پوست ميشود و با انجام وكس احتمال آسيب هاي پوستي افزايش مي يابد.

كرم هاي موبر

اين كرم ها در سال هاي اخير كيفيت فوق العاده اي پيدا كرده اند. كرم هاي رفع موهاي زائد را مي توانيد با اسانس هاي مختلف به راحتي تهيه كنيد. اين كرم ها حاوي مواد شيميايي هستند كه در طي چند دقيقه ريشه موهاي زائد را  بدون درد از بين مي برند. البته عملكرد اين كرمها تاثير كوتاه مدتي دارند زيرا كه موها را فقط از روي سطح پوست از بين مي برند. در ضمن استفاده از اين كرم ها در نواحي حساس بدن به سبب دارا بودن مواد شيميايي مختلف توصيه نميشود.

ادامه در آخرين نيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.