جديد ترين روش درمان كيست مويي يا سينوس پيلونيدال چيست؟

۶۱ بازديد

بيماري پيلونيدال يك عفونت مزمن پوستي در ابتدا شكاف باسن؛ نزديك استخوان دنبالچه است كه بي توجهي و عدم درمان آن منجر به عوارض جبران ناپذير و هزينه هاي بالا مي شود.

سالانه تعداد بالايي از زنان و مردان به اين عارضه مبتلا مي شوند و طبق آمار، كيست مويي در مردان بيشتر از زنان شيوع دارد. اين بيماري اكثر اوقات بين بلوغ تا 40 سالگي اتفاق مي افتد. همچنين افرادي كه اضافه وزن داشته و موهاي ضخيم و سفت دارند، بيشتر از افراد ديگر در معرض ابتلا به اين عارضه هستند.

همچنين يكي از بهترين مراكز براي درمان كيست مويي در تهران ايران كلينيك مي باشد كه با داشتن كادري مجرب و حرفه اي، در اين زمينه فعاليت مي كند.

دليل يا علت ابتلا به كيست مويي چيست؟

علت بيماري پيلونيدال تا حدودي شناخته نشده است. ولي از آنجا كه موهاي ضخيم بدن اغلب در شكاف بين باسن رشد مي كنند، مي توانند به داخل پوست نفوذ كرده و در آنجا گير كنند. اين عارضه مي تواند منجر به تحريك سيستم ايمني، عفونت و سپس تشكيل آبسه شود.

همچنين مواردي وجود دارند كه مي توانند احتمال تشكيل كيست مويي را بالا ببرند و در ادامه به بررسي آنها مي پردازيم.

عوامل خطر

عوامل خاصي مي توانند شما را در خطر ابتلا به اين عارضه قرار دهند كه عبارتند از:

  • مرد بودن (مردان بيشتر از زنان در معرض ابتلا هستند)
  • سن پايين (كيست هاي پيلونيدال بيشتر در افراد 20 ساله ديده مي شوند)
  • چاقي زمن
  • داشتن سبك زندگي بدون تحرك
  • شغلي كه به نشستن طولاني مدت نياز دارد
  • موهاي زائد بدن و نتراشيدن آنها
  • داشتن موهاي سفت يا درشت

زماني كه اين موها به داخل بدن برمي گردند، سيستم ايمني آنها را يك جسم خارجي شناسايي كرده و نسبت به از بين بردن آنها واكنش نشان مي دهد. در نتيجه ممكن است در بسياري از موارد چندين كيست كوچك در اطراف كيست اصلي ايجاد شود و اندازه آنها گسترش پيدا كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.